Nieuwe opzegregeling voor verzekeringen

Sinds 1 januari 2010 geldt voor verschillende verzekeringen een hernieuwde regeling m.b.t. de opzegging. Maar voor welke verzekeringen geldt deze opzegregeling?

  • De nieuwe regeling geldt alleen voor verzekeraars die lid zijn van het Verbond voor Verzekeraars en schadeverzekeringen aanbieden. Naast bijvoorbeeld de autoverzekering, inboedelverzekering, opstalverzekering, rechtsbijstandverzekering en reisverzekering zijn dat onder andere de annuleringsverzekering en wettelijke aansprakelijkheid.
  • Verzekeraars die niet zijn aangesloten bij het Verbond hebben geen verplichtingen. Zo vallen telefoonverzekeraars buitende nieuwe regeling. Ook geldt de regeling niet voor een levensverzekering en zorgverzekering. Zorgverzekeraars informeren u nu al elk jaar vóór 19 november tegen welke voorwaarden u komend kalenderjaar verzekerd bent. U heeft dan tot en met 31 december om uw zorgverzekering op te zeggen. Vervolgens heeft u tot 1 februari de tijd om u aan te melden bij een nieuwe zorgverzekeraar.
  • De regeling is ingegaan op 1 januari 2010 en heeft een looptijd van drie jaar. In hoeverre de regeling dan zal worden aangepast en/of verlengd, is momenteel nog niet bekend.

Meer informatie over het opzeggen van verzekeringen? Bekijk de pagina verzekering opzeggen of neem vrijblijvend contact op voor meer informatie.

Live Chat

Waarom klanten ons kiezen?

    • Wij werken landelijk
    • Wij werken op basis van vaste tarieven voor vaste werkzaamheden;
    • Wij hanteren geen vast contract, u kunt maandelijks opzeggen;
    • Maandelijkse nieuwsbrief met belastingtips;
    • Wij geloven in een persoonlijke relatie met een vaste accountmanager en vaste medewerkers;
    • Kosteloos kennismakingsgesprek, desgewenst bij u op het bedrijf of aan huis;
    • Binnen 1 dag antwoord op uw e-mail;
    • Direct contact met een medewerker;
    • Haal- en brengservice voor uw administratie;
    • Maximale belastingbesparing;
    • Gratis overstapservice.