Veelgestelde vragen

Ik wil voor mezelf beginnen

Indien u plannen heeft om voor u zelf te beginnen is het raadzaam om uw plannen concreet te maken en deze om te zetten in een financieel plan. Dat hoeft niet ingewikkeld te zijn. Wij kunnen u daarbij helpen. Ook voegen wij onze kennis toe zodat u bij een bank voor een zakelijke financieringsaanvraag goed beslagen ten ijs komt. Het helpt ook als u focust op de doelstellingen. Als starter dient u een administratie te voeren welke aan een aantal minimumeisen dient te voldoen. Deze eisen komen voort uit het Burgerlijk Wetboek. Wij kunnen u tijdens een kennismakingsgepsrek informeren over deze eisen en onze mogelijk rol daarbij kenbaar maken. 

Wat is het verschil tussen een AA-Accountant en een RA-Accountant?

In Nederland bestaan twee soorten gecertificeerde accountants, de AA-Accountant en de registeraccountant (RA). De RA-Accountant richt zich met name op grote bedrijven en overheidsinstellingen en houdt zich vooral bezig met controle. Het takenpakket van de AA-Accountant is veel breder. Door zijn specialismen en kennis van ontwikkelingen in de branche is hij een allround adviseur en vertrouwenspersoon van de ondernemer in het MKB of voor de zzp'er.

Berekenen jullie ieder telefoontje of iedere vraag door?
Wij maken vaste prijsafspraken en binnen dit (maand-)tarief vallen alle telefonische adviezen en e-mailvragen. U heeft ook een vaste fiscalist of adviseur welke dus meteen op de hoogte is van uw dossier. Binnen ons bureau werken er niet meerdere collegae voor 1 klant waardoor wij efficient en u optimaal van dienst kunnen zijn. Ook omdat we digitaal werken beschikken wij over dezelfde gegevens als u en kunnen we gemakkelijk met u meekijken en u optimaal van advies voorzien. Door het vaste tarief wordt u niet weerhouden om regelmatig en intensief contact met ons te onderhouden. Zo kan er een optimale samenwerking ontstaan waarvan u gegarandeerd de vruchten plukt.

Wordt de gehele boekhouding die ik invoer door jullie gecontroleerd?

Indien u door ons de jaarrekening laat opstellen voor uw onderneming is dit een vaste zekerheid die u heeft. Wij controleren alle boekingen in uw administratie of deze juist zijn verwerkt zodat u achteraf geen nare verrassingen heeft.

Wat is een normaal tarief voor een belastingadviseur?

Deze tarieven lopen uiteen van zo'n 65 euro tot 300 euro per uur. Dit is uiteraard afhankelijk van het specialisme, de ervaring en complexiteit van de zaak. Een laag uurtarief betekent niet automatisch dat u het voordeligst uit bent. Indien u een geschil met de belastingdienst hebt en het belang  zeer groot is mogelijk beter investeren in een goede fiscale bijstand. Ook speelt efficiency een belangrijke rol. Iemand die goedkoop werkt, maar 2x langer dan noodzakelijk over een advies doet is uiteindelijk duurder. Heeft u een adviesvraag, wij spreken voorafgaand aan het uitwerken van een advies zoveel mogelijk een vast tarief af. Dit geeft u duidelijkheid omtrent de kosten. Wij spelen graag op deze behoefte in van ondernemer

Waar kan ik als ondernemer opletten bij het uitkiezen van mijn belastingadviseur?

Wij merken in onze praktijk dat de persoonlijke klik aanwezig moet zijn. Het gaat om uw financien en indien u niet het juiste gevoel of vertrouwen heeft in de persoon die deze zaken voor u gaat verzorgen is er een mismatch. Daarnaast dient iedere professionele belastingadviseur permanente scholing te ondergaan. Vraag gerust naar het opleidingsniveau van uw belastingadviseur. U kunt deze ook gerust vragen of hij is aangesloten bij een beroepsvereniging. Het beroep van belastingadviseur is namelijk vrij toegankelijk voor iedereen. Echter de diverse beroepsverenigingen stellen wel toelatingseisen. Ook is het belangrijk dat een adviseur met u meedenkt. Concreet betekent dit, dat u niet hoeft te bedenken of iets slim is voor uw onderneming, maar dat uw adviseur u hier op attendeert. Helaas komt het vaak voor dat uw adviseur reactief is en pas in actie komt als u iets vraagt. Wij realiseren ons dat u dit lastig kunt meten tijdens een eerste kennismakingsgesprek met een adviseur. U zou de vraag kunnen stellen wat deze adviseur van uw branche weet. En of hij u specfieke regelingen zou kunnen benoemen hierover. Tot slot zou u om referenties kunnen verzoeken. Wij vragen onze klanten continue om een mening en plaatsen deze 1 op 1 op onze homepagina. Hier kunt u zelf nalezen hoe onze dienst wordt ervaren.

Welke kosten zijn aftrekbaar als zelfstandige?

Als zelfstandig ondernemer mag u alle zakelijke kosten in aftrek nemen op uw resultaat. Er zijn uitzonderingen. Zo zijn sommige kosten ten behoeve van representatie en bedrijfskleding onder omstandigheden aftrekbaar. Of slechts voor een gedeelte. Het is te uitgebreid om op deze pagina uitvoerig in te gaan op de specifieke regels. Het uitgangspunt is telkens of u deze kosten zakelijk te verantwoorden zijn.

Auto van de zaak ja of nee?

U kunt als ondernemer kiezen of u uw autokosten door uw onderneming of prive laat dragen. Aan beide keuzes kleven voor- en nadelen. Zoals zo vaak het geval is met belastingwetgeving dient u een analyse te maken wat in uw specifieke geval de beste oplossing is. Ook voor deze vraag geldt dat het te persoonlijk is om in deze bijdrage een eenduidig antwoord te formuleren. Vraag gerust via de contactmogelijkheden een advies aan hierover. Wij helpen u dan graag verder.

Is uw werkruimte thuis aftrekbaar?

Gebruikt u een werkruimte in uw woning? In een zeer beperkt aantal gevallen komt u in aanmerking voor kostenaftrek. Meestal kunt u de kosten van de werkruimte niet aftrekken. Wilt u toch weten of de (inrichtings)kosten, energiekosten, telefoonkosten en internetabonnementen aftrekbaar zijn? Stuur ons dan een vraag met uw specifieke casus en wij zullen deze dan beantwoorden.

 

Meld u nu aan voor onze nieuwsbrief!

Live Chat

Waarom klanten ons kiezen?

    • Wij werken landelijk
    • Wij werken op basis van vaste tarieven voor vaste werkzaamheden;
    • Wij hanteren geen vast contract, u kunt maandelijks opzeggen;
    • Maandelijkse nieuwsbrief met belastingtips;
    • Wij geloven in een persoonlijke relatie met een vaste accountmanager en vaste medewerkers;
    • Kosteloos kennismakingsgesprek, desgewenst bij u op het bedrijf of aan huis;
    • Binnen 1 dag antwoord op uw e-mail;
    • Direct contact met een medewerker;
    • Haal- en brengservice voor uw administratie;
    • Maximale belastingbesparing;
    • Gratis overstapservice.

Wij wassen uw auto!

Bezoekt u ons kantoor voor een kennismakingsgesprek dan reinigen wij uw auto, van binnen en buiten!

Carwash